Planuri operationale
- Categorie: Proiecte
- Creat la Sunday, 17 March 2013 18:36
- Afişări: 2191
a) DEZVOLTARE CURRICULARĂ (CDS)
|
OBIECTIVE |
ACTIVITĂŢI |
RESURSE |
RESPONSABILITĂŢI/TERMENE |
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ |
|
Identificarea cererii şi nevoilor de educaţie ale beneficiarilor |
Aplicarea de chestionare (elevi şi părinţi) |
$1- părinţi, profesori, elevi $1- chestionare adresate elevilor şi părinţilor $1- alocarea timpului necesar unor discuţii cu beneficiarii $1- reglementările în vigoare privind organizarea CDS |
$1- învăţători, diriginţi – coordonaţi de directorul şcolii şi de Consiliul pentru curriculum
TERMEN – februarie |
Alcătuirea unui centralizator al opţiunilor |
|
Identificarea resurselor existente în vederea alcătuirii CDS |
Dezbateri cu părinţii şi în cadrul comisiilor metodice |
$1- profesori şi învăţători $1- spaţii şi dotări materiale existente $1- reglementări în vigoare cu privire la organizarea CDS |
$1- Consiliul pentru curriculum $1- director $1- profesori, învăţători
TERMEN – februarie |
$1- Listarea resurselor existente privind potenţialele opţionale |
|
Dezvoltarea ofertei curriculare |
Elaborarea de programe pentru disciplinele optionale |
$1- cadre didactice $1- baza materială $1- cursuri de perfecţionare oferite de CCD, universităţi
|
$1- Consiliul pentru curriculum $1- director $1- profesori, învăţători
TERMEN – februarie - martie |
$1- Întocmirea unei liste cu abilităţi, competenţe pentru cadrele didactice cu atestate, diplome, certificate etc. $1- Achiziţionarea de noi echipamente şi materiale didactice |
|
Realizarea ofertei şcolii în funcţie de nevoile beneficiarilor şi de resursele existente |
Avizarea programelor pentru CDS de catre Consiliul pentru Curriculum |
$1- cadre didactice $1- baza materială |
$1- director $1- Consiliul pentru curriculum TERMEN – martie 2008 |
$1- Oferta pentru fiecare an de studiu să conţină cel puţin un opţional |
b) DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE
|
OBIECTIVE |
ACTIVITĂŢI |
RESURSE |
RESPONSABILITĂŢI/TERMENE |
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ |
|
Identificarea nevoilor şi posibilităţilor de formare |
$1- conducerea şcolii $1- oferta de la CCD, universităţi $1- chestionar adresat cadrelor didactice privind nevoile lor de formare $1- centralizatorul opţiunilor beneficiarilor |
$1- conducerea şcolii $1- Comisia pentru perfecţionarea şi formarea cadrelor didactice $1- Coordonatorii comisiilor metodice $1- Termen: septembrie
|
$1- Dezbatere în consiliul profesoral şi comisiile metodice privind nevoile şi posibilităţile de formare |
|
|
Atragerea şi selectarea de personal didactic competent |
$1- Participarea la simpozioane, sesiuni ştiinţifice, cercuri pedagogice, alte activităţi demonstrative |
$1- resursele materiale şi financiare ale şcolii $1- poziţia geografică şi reputaţia şcolii $1- oferta curriculară a şcolii |
$1- conducerea şcolii Termen - permanent |
$1- Număr mare de candidaţi la concursurile de ocupare a catedrelor vacante |
|
Perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice |
$1- Participarea cadrelor didactice la cursuri de perfecţionare |
$1- ofertele CCD, universităţi, dezbateri tematice ale Consiliului profesoral $1- activitatea comisiilor metodice $1- abonamente la reviste de specialitate $1- achiziţionarea de către biblioteca şcolii de lucrări ştiinţifice adresate cadrelor didactice $1- informaţii obţinute prin Internet |
$1- conducerea şcolii $1- Comisia de formare şi perfecţionare $1- Coordonatorii comisiilor metodice $1- Consiliul de administraţie Termen - permanent |
$1- Realizarea de către toate cadrele didactice a orelor obligatorii de formare $1- Întruniri tematice la nivel de comisie metodică $1- Participare la cercurile pedagogice $1- Cuprinderea personalului didactic auxiliar la cursurile de formare |
|
Motivarea adecvată a cadrelor didactice |
Inscrierea cadrelor didactice la concursul pentru acordarea gradatiei de merit si a distinctiei „Gheorghe Lazăr” |
$1- resurse financiare proprii $1- prestigiul şcolii $1- cabinete şi laboratoare $1- leadership |
$1- Consiliul de administraţie $1- Comisii pe arii curriculare $1- Conducerea şcolii
TERMEN – conform calendarului |
$1- Monitorizarea activităţilor realizate de fiecare cadru didactic $1- Acordarea de recompense |
|
Îmbunătăţirea rezultatelor elevilor |
Activităţi demonstrative în cadrul comisiilor metodice şi cercurilor pedagogice Utilizarea unor strategii activ-participative, centrate pe elev Ore de meditatii şi consultatii |
$1- resurse financiare proprii $1- cabinete şi laboratoare - baza logistică existentă |
$1- Consiliul de administraţie $1- Comisii pe arii curriculare $1- Conducerea şcolii
TERMEN – conform calendarului |
$1- Monitorizarea activităţilor realizate de fiecare cadru didactic
|
|
Obţinerea de performanţe şcolare |
Participarea cu elevii la olimpiadele şi concursurile scolare avizate de ISJ Mehedinti si de MECTS |
$1- resurse financiare proprii - baza logistică existentă |
$1- cadrele didactice
TERMEN – conform calendarului |
$1- Monitorizarea concursurilor şcolare $1- Acordarea de recompense |
|
Dobândirea de competenţe TIC |
Lectii desfăşurate în laboratorul AeL |
-resurse financiare proprii - baza logistică existentă |
$1- cadrele didactice, prof. coordonator al laboratorului AeL TERMEN – permanent |
$1- Înregistrarea lectiilor AeL si popularizarea acestora
|
|
Consolidarea deprinderii de lucru în echipă |
Realizarea de portofolii, pe grupe de elevi |
$1- reteaua internet $1- biblioteca scolii $1- echipamentul electronic din dotare |
$1- cadrele didactice TERMEN – permanent |
$1- Mape cu portofolii selectate de către profesorii coordonatori |
c) ATRAGEREA DE RESURSE FINANCIARE ŞI DEZVOLTAREA BAZEI MATERIALE
|
OBIECTIVE |
ACTIVITĂŢI |
RESURSE |
RESPONSABILITĂŢI (TERMENE) |
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ |
|
Alcătuirea de strategii de atragere de fonduri (fund-raising) |
$1- Derularea unor programe/proiecte |
$1- scrisoarea de intenţii a şcolii $1- cadre didactice şi părinţi $1- planul de dezvoltare al şcolii $1- baza materială existentă |
$1- conducerea şcolii, cadrele didactice Termen - permanent |
$1- Planul strategic privind obţinerea de resurse financiare $1- Informarea părinţilor privind situaţia economică a şcolii prin intermediul şedinţelor cu părinţii la nivel de clasă şi şcoală |
|
Continuarea contractelor pentru obţinerea fondurilor extrabugetare |
$1- Reînnoirea contractelor de închiriere |
$1- contractele existente (Para SRL, Massumi SRL) |
$1- directorul şcolii $1- CB „Gheorghe Titeica” Termen – octombrie |
- Obţinerea de fonduri extrabugetare |
|
Identificarea surselor de finanţare |
$1- Discuţii în cadrul consiliul de administratie |
$1- instituţii potenţial partenere $1- cadrele didactice $1- părinţii |
$1- directorul şcolii, cadrele didactice Termen - permanent |
$1- Listarea posibilelor surse de finanţare |
|
Încheierea de contracte de sponsorizare |
$1- Cereri de sponsorizare |
$1- instituţii partenere $1- Consiliul de administraţie
|
$1- directorul şcolii Termen - permanent |
$1- Creşterea numărului de contracte şi a fondurilor extrabugetare cu 25 % |
|
Gestiunea resurselor financiare în conformitate cu planul de dezvoltare al şcolii |
$1- Informare periodică a privind gestionarea fondurilor extrabugetare |
$1- planul de dezvoltare al şcolii $1- Consiliul de administraţie $1- Consiliul reprezentativ al părinţilor |
$1- Consiliul de administraţie $1- cadrele didactice $1- Comitetul consultativ al părinţilor Termen - semestrial |
$1- Atingerea tuturor obiectivelor din planul strategic |
d) DEZVOLTAREA RELAŢIILOR COMUNITARE
|
OBIECTIVE |
ACTIVITĂŢI |
RESURSE |
RESPONSABILITĂŢI (TERMENE) |
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ |
|
Identificarea potenţialelor instituţii partenere |
$1- Întâlniri cu reprezentanţi ai unor instituţii |
$1- biserica, poliţia, primăria, ONG, instituţii culturale şi educative |
$1- directorul adjunct $1- consilierul educativ $1- cadrele didactice $1- părinţii Termen – permanent
|
$1- Centralizarea potenţialilor parteneri $1- Întruniri ale Comisiei pentru relaţii cu comunitatea |
|
Stabilirea de contacte; negociere |
$1- Realizarea de proiecte de parteneriat |
$1- biserica, poliţia, primăria, ONG, instituţii culturale şi educative |
$1- consilierul educativ $1- cadrele didactice $1- părinţii Termen – septembrie
|
$1- Avizarea de către ISJ Mehedinti a proiectelor propuse |
|
Planificarea activităţilor comune |
$1- Şedinţe de lucru cu partenerii |
$1- instituţii partenere $1- şcoala
|
$1- învăţători şi diriginţii $1- directorul adjunct $1- consilierul educativ $1- coordonatorii de proiecte Termen - septembrie/octombrie
|
$1- Alcătuirea de programe de activităţi de către fiecare clasă şi centralizat la nivelul şcolii |
|
Realizarea programelor |
$1- Vizite la diferite istituţii $1- Concursuri $1- Expoziţii $1- Acţiuni ecologice $1- Serbări şcolare $1- Excursii didactice |
$1- reprezentanţii instituţiilor partenere $1- cadrele didactice $1- conducerea şcolii $1- spaţii de întâlnire $1- bază materială |
$1- Directorii $1- învăţători şi diriginţii $1- consilierul educativ $1- Comisia PSI şi PM $1- Termen – permanent
|
$1- Respectarea schemei de programe $1- Atingerea obiectivelor urmărite de fiecare program |


